Svenskt Tenn

För en tid sedan hade jag besök av en kär gammal vän. Jag/vi fick en fin present av henne. En grytvante från Svenskt Tenn. Tusen tack K. Jag gillar verkligen den! Jag hade några saker sedan innan med samma mönster men skulle kunna tänka mig den här brickan också. Mönstret heter Elefant och skapades av Estrid Ericson på 1930-talet. Det har blivit en riktig klassiker!

Bild

Nästa gång jag besöker hufvudstaden skulle jag vilja göra ett besök i Svenskt Tenns lokaler på Strandvägen. Men tills dess får jag nöja mig med nätbutiken.

/A

One thought on “Svenskt Tenn

Kommentera

