Ikeabesök, groventré och fredagmorgon!

I onsdags drog vi till Ikea med en hyrd släpvagn i snöyran. För er som inte vet är det cirka 20 mil enkel väg till närmsta Ikea.
Vi håller på att fixa i ordning en groventré med plats för vinterkläder och sånt. Det behövs när familjen växer! Vi köpte en garderob och en bänk och lite annat smått och gott! Jag lovar att visa det färdiga resultatet, just nu är det mest ett kaos med skruvande och målande och kläder överallt.

Jag längtar till piffet men tycker det är svårt att få till det i en hall/groventré. Det måste liksom vara praktiskt men samtidigt vill jag att det ska vara snyggt. Är på jakt efter någon form av hatthylla/krokar/klädförvaring att ha ovanför bänken som vi köpte. Gillar min gren i sovrummet men den funkar nog inte i groventrén..019

Gillar även The dots från Muuto.
dots-muuto_152782318
(Bild: ellmania)

Men dom är nog inte heller så praktiska..
Så nu efterlyser jag inspiration till en barnvänlig, praktisk MEN snygg grovéntre!

Dessa saker kommer nog att få flytta in i alla fall!


Idag kommer en kompis förbi på lunch, trevligt! Njut av fredagen så ses vi senare, tänkte bjuda på en wishlist för Februari!
/A

2 thoughts on “Ikeabesök, groventré och fredagmorgon!

  1. Jag har ingen groventré man kan gå in i, men vi byggde ut en större hall med klinker för att kunna stuva lite med. Kika gärna på den. Vi har kompletterat med just mörkt fårskinn på bänken och en Tine K korg, men den har vi inte fotograferat. Vi har en helfigursspegel ”Hemnes”? istället för den franska spegeln.

Kommentera

