Choklad och vila

Här avlöser vi varandra i att vara krasslig. Nu är det F´s tur. Men som det verkar är han dock lite piggare än vad jag har varit de sista dagarna. Vi tröstade oss lite genom att baka kladdkakemuffins, och jag tror faktiskt att det fungerade. Nu är vi nog både lite friskare. Fick en ny Sköna hem för några dagar sedan, men den har legat oläst tills idag. Oj så mycket fint det var i detta nummer.

blogg 004

Här kommer receptet!

Kladdkakemuffins

  • 125 g smör
  • 2 ägg
  • 3 dl socker
  • 2,5 dl vetemjöl
  • 5 msk kakao
  • 1 msk vaniljsocker ( jag använder vaniljpulver då behövs ca 1 tsk, max)
  • 1 krm bakpulver

Värm ugnen till 180 grader.

Smält smöret och låt det svalna. Vispa ihop ägg och socker med elvisp. Blanda torrvarorna och blanda ner i smeten. Till sist, tillsätt smöret. Vispa försiktigt till en jämn smet och häll smeten i muffinsformar.Ställ gärna muffinsformarna i en muffinsplåt för stöd. Grädda i mitten ugnen i cirka 12 minuter!

Låt dom svalna och pudra över florsocker innan servering.

blogg 023

Igår hämtade jag min nya telefon och försökte installera den. Det var verkligen lättare sagt än gjort. Jag har idag ”chattat”, ja det är sant, med kundsupporten på Telia som har försökt hjälpa mig. Tydligen så är det köer(?) i deras växel och det kommer ta några h att få igång mitt abonnemang. Gah.. jag blir ju helt handikappad av att vara utan telefon. Bara en sån sak som att ringa till jobbet och säga ”hej jag vabbar idag”, blir ju genast lite besvärligt. Nu andas jag lugnt och håller tummarna att det löser sig inom de närmsta timmarna. Har nån av er några tips eller liknade erfarenheter?

blogg 007

Snygg är den ju iallafall. Och vit! Bara en sån sak.

Hoppas ni klarat er undan bacillerna.

/C

3 thoughts on “Choklad och vila

    • Självklart får ni det! Fast ni gör nog bäst i att undvika våra bacilusker.
      Angående telefonen, själv är bäste dräng! Googlade lite och hittade svaret på hur man skulle göra. Ett hett tips till Telias supportavdelning…..
      Kram Carin

  1. hejsan!
    så fina bilder!!!
    tusan att ni är krassliga. hoppas det gick över med choklad :).
    tack för dina fina ord!!!
    mkt synd. hade vatt superkul att fota dina änglar.
    renee voltaire rocks :).
    kram//jennifer

Kommentera

