Barnvagn och BB-kräm

Vi köpte en begagnad Chariot barnvagn av våra vänner A och R.
Vi har verkligen haft användning av den, på våra skidturer, joggingrundor och cykelutflykter. Enligt mig är det den perfekta barnvagnen!

Vi har ännu inte köpt någon dubbelvagn. Jag har haft svårt att bestämma mig om man verkligen behöver det men visst gör man det. N fyller ju ”bara” 3 år i Maj. Jag vill ju kunna göra turer själv nu i vår och sommar med båda barnen. Så nu är vi på jakt efter en Chariot dubbelbarnvagn, Cougar eller CX 2. Är det någon som har en att sälja, så hör av er!

PÅSK 2012 184

Nu till något helt annat. För några dagar sedan fick jag en fråga av en  när och kär om BB-kräm. För en som inte vet är det en slags ”allt-i-ett kräm”.

Följande text har jag hämtat från KICKS:
BB-creme står för Blemish Balm, Beauty Balm eller Beauty Benefit (alla förkortningarna används). En BB creme verkar både vårdande samtidigt som den täcker. Det är en multitasking produkt med allt i en creme. Den både återfuktar, täcker, ger en jämn yta, lyster – vilket innebär att den kan ersätta din dagcreme, concealer, foundation och primer. Det viktiga i BB djungeln är att det finns olika typer av BB creme så välj en creme som passar din huds behov – anti-age, akneproblem eller lyster m.m. Gemensamt för alla BB-cremer oavsett fokus – är att de är multiverkande och har högt solskydd.

Nästan alla märken har sin BB-kräm. Jag gillar den här från Estée Lauder:
picture (3)
Den är perfekt när man inte har så mycket tid på morgonen och vill skydda sin hud mot vårsolen!

/A

2 thoughts on “Barnvagn och BB-kräm

Kommentera

