En fjällstuga på min Wishlist.

Samma visa varje år. Vid den här tiden på året blir min längtan efter en fjällstuga enorm. Än fast vi har rätt så nära till fjällen vore det verkligen underbart att ha en egen stuga att åka till. Jag är övertygad om att vi skulle vara där varenda lediga stund.

Min drömstuga ska ha ett bra läge med fin utsikt (nära till kalfjället, skidbacken, preparerade skidspår, affär men ändå ligga lite enskilt). Den ska ha stora härliga fönster, solig altan, murad öppen spis och en bastu. Hur svårt kan det vara liksom?

Jag hittade den här stugan i ett reportage i tidningen Hus och Hem. Stugan ligger i Bydalen här i Jämtland. Jag gillar verkligen stilen på stugan. Enkel med bra grundmaterial, snygga detaljer och fokus på utsikten. Här kan du kika på mer bilder från stugan.

Husochhem

Den här stugan ser också mysig ut. Vet dock inte vart jag hittat bilden..Bild

En murad öppen spis eller en braskamin är ett måste i min fjällstuga. Jag tycker också det är snyggt när vedförvaringen blir en del av inredningen. Bild
(Bild från Elle Decor)

Om jag får fortsätta drömma så får det gärna finnas en gäststuga så att nära och kära kan komma och hälsa på.
Ja, en fjällstuga står högst upp på min wishlist just nu!

Njut av solen och söndagen! Här blir de skidor och korvgrillning med fina vänner!

/A

7 thoughts on “En fjällstuga på min Wishlist.

  1. Jadu, reportaget om Bydalsstugan har jag läst om och om igen – och suckat 🙂 Så himla fint. Har just kommit hem från en sportlovsvecka i hyrd stuga i Duved, men vill ju såklart ha egen stuga. Drömmer vidare 🙂

    • Hav visst är den fin! Härligt med sportlov i fjällen. Vi Får börja köpa mer lotter så man kan vinna pengar.. För att Någon gång SKA jag ha råd med en stuga😃sådeså.. Ha en fin söndag i solen! Kram/A

      Skickat från min iPhone

  2. hej!
    tusen tack för dina fina ord. du förstår inte hur glad jag blir!!!
    skönt att veta att jag inte är den enda som mår bra av mitt gnäll :).
    ha en superhärlig dag!!!
    ja, vilken dröm!
    kram//jennifer

  3. Du är verkligen en drömmarnas tjej :-). Tack för igår, alla tjejer sov bättre i natt, tack vare all frisk luft kanske!
    Ja ska man bygga stuga är det mkt att fundera över, papsen lyckades med några av dina krav men inte alla :-). Det tredje huset man bygger blir så som man vill ha det sägs det…

    • Hi hi.. Att drömma kosta ju inget:)
      Vore kul att få se er stuga i påsk.. Vi får Se hur de blir.
      Ja, Här var det oxå två trötta barn som båda somnade ovaggade, skönt!
      Å Finvädret fortsätter!
      Kram
      /A

    • Ja den är verkligen fin! Precis en sån skulle jag kunna tänka mig..
      Kul att du kikade in hos oss! Och kul att våren är här så att vi får fler grannar här ute😃
      Kram!
      /A

Kommentera

