Påsktuppen

Här är han! Den grej hemma hos oss som är helt klart mest kitschig. Och kitsch är väl inte det som ligger mig närmast hjärtat direkt. Men jag gillar honom ändå. Inköpt på Åhlens förra påsken för en liten peng och med godis i blir han tom lite snygg! Dessutom påminner tuppen om min farmor hur konstigt det än kan låta. Hon hade nämligen en vacker porslinshöna som fylldes med godis till påsk när vi var små. Den var i nästan samma modell, man lyfte bort övre halvan för att öppna.

blogg 016

Jag hittade goda och vackra påskägg att fylla tuppen med. Mandelägg med lakrits från Anthon Berg. Och nu snackar vi riktig lakrits dvs saltlakrits. Testa, dom var suveräna tycker jag!

blogg 013

/C

One thought on “Påsktuppen

  1. Pingback: Glad lat påsk | alexochcarin

Kommentera

