Tisdagmorgon och Skyr

Käkade ni våfflor igår? Jag hade ingen koll på att det var våffeldagen tills Carin skrev ett inlägg om det men då var det för sent..
Jag tänkte i alla fall fortsätta på ”mat temat” idag.
Jag och O kikar på nyhetsmorgon och äter frukost. Det är inte så harmoniskt som det ser ut kan tilläggas.
O sprattlar hejvilt och tycker visst att det är viktigare att han får mat än att jag får äta frukost i lugn och ro.

Bild

Igår efter min skidtur köpte jag två små förpackningar Skyr . Skyr är en isländsk yoghurt som är extra proteinrik. Jag har velat testa den ett tag eftersom den enligt reklamen ska vara så god och dessutom nyttig! Jag hade tänkt äta den ena som mellanmål och spara den andra till frukosten idag men vips så var båda uppätna. Har ni smakat den? Jag tycker den var supergod!
De var rätt så dyra och är man som jag, lite glupsk blir det ett väldigt dyrt mellanmål men i övrigt ger jag den verkligen tummen upp!
Bild
(bild lånad från Skyrs hemsida)

Nu ska jag ta mig en till STOR kopp kaffe!
/A

6 thoughts on “Tisdagmorgon och Skyr

  1. Har precis hittat hit till er underbara blogg och oj vad man blir inspirerad! Så fint ni bor!!! Ni har verkligen grym stil!
    Ha en fortsatt fin tisdag!

    • Välkommen hit Lina!
      Tack för ditt pepp och va roligt att du blir inspirerad. Så vill vi verkligen att det ska kännas när man kikar in här. Trevlig dag!
      Kram C o A

  2. HMMM, har också funderat på att prova skyr ,du vet allt går att sälja med mördande reklam, men jag har faktiskt inte kommit till skott ännu. Får väl köpa hem några till ni kommer hem. Jag längtar!!!! pussa barnen från momma //Kramis m

    • Ja men gör det😃
      Jag köpte en med blåbärssmak och en med jordgubbssmak. Båda var supergoda!
      Jag håller på att packa för fullt. Oj, va mycket saker de blir..
      Kram så ses vi imorgon!
      /A

Kommentera

