Tillbaka i civilisationen

Vi hörs senare i helgen skrev jag visst sist, men det visade sig vara lättare sagt en gjort. Vi har varit alldeles avkopplade och nedkopplade när det gäller tekniken. Väldigt skönt måste jag säga! Det har varit härliga dagar i fjällen och vi har verkligen njutit av vackert väder, god mat och skidåkning på längden och tvären. I Storlien delade vi backar med självaste kungaparet(!) och tillhörande säpofolk. I övrigt var det ingen trängsel där direkt! Också väldigt skönt!

Att kungafamiljen tillbringar ledig tid i Storlien är ju inget nytt direkt. Det känns skönt att allt är sig likt…Det är nog också rätt skönt för dom kan jag tänka mig, för det var nog inte många som tog notis om att dom var där överhuvudtaget. Och även om dom gjorde det så är det verkligen ingen ” big deal”. Det är ju inte direkt första gången som dom syns på orten. Dom har ju haft sin stuga där så länge jag kan minnas.

Det var då…

Bild lånad från Svensk damtidning.

Nu har vi iallafall kommit hem igen men vi är lediga lite till innan jobbet drar igång igen. Jag har fått önskemål om receptet på dom kalljästa frallorna som jag bakade häromdagen. Och självklart ska ni få det! Håll utkik här på bloggen så lägger jag ut det vid tillfälle.

231

Hoppas att ni också haft en skön påsk!

Kram
/C

 

2 thoughts on “Tillbaka i civilisationen

  1. Pingback: Underbara dagar | alexochcarin

Kommentera

