Batik och Mydrap

Jag har hakat på batiktrenden lite försiktigt med en fin kudde. Jag som upplevt batiken på kläder (början på 90-talet, var det då?) ska erkänna att jag till en början kände mig lite skeptisk. Men nu tycker jag att det blev jättefint! Kudden är från House Doctor.

blogg 011

I påsk fick vi påskpresenter av mina föräldrar istället för påskägg. Väldigt klokt och väldigt uppskattat av alla. Tack igen! Att paketen dessutom var superfint inslagna i vitt och svart från NK i Stockholm gjorde ju inte saken sämre. I mitt påskpaket låg en nyhet för mig. Tygservetter på rulle från MYdrap. Smarta och snygga! Man river helt enkelt längs perforeringen så många man behöver. Ungefär som hushållspapper, men betydligt stiligare. Lägg märke till den vita kanten på servetterna, det är detaljerna som gör det, eller hur?

blogg 018

Rullen innehåller 12 st servetter och dom är gjorda av 100%  bomull. Går dessutom att tvätta i maskin på 40 grader. Toppen! Måste invigas snart, till helgen kanske?

/C

2 thoughts on “Batik och Mydrap

  1. åh, vilka praktiska servetter och fina är de dessutom…hamnar på min ”villha”-lista
    Inte kunde man tro att batik skulle komma igen minns när man som ung flicka knöt knutar på t-shirts och doppade i färgbad för att sen sätta på sig sin trendiga skapelse,woaw vad man var inne kram Helena

Kommentera

