Frukostfrallor

Här kommer det tidigare utlovade receptet på dom kalljästa frukostbröden som jag bakade förra veckan. Receptet är en favorit som jag hittade i ICAs tidning Buffé. Jag har en liten receptbok där mina bästa recept klistras in. Allt från julgodis till maträtter. Men mest är det det nog bakverk och brödrecept som jag samlar på. 013

I originalreceptet används 5 dl vatten, jag brukar ta 6 dl. Dessutom byter jag ut hälften av rågsikten till vetemjöl special eller vanligt vetemjöl beroende på vad som finns hemma.

004

Lycka till med baket! Gör du degen redan ikväll kanske?

/C

One thought on “Frukostfrallor

Kommentera

