Paolos pasta

Vilken överraskning hon kom med igår Alex! Va spännande det ska bli att läsa och titta på söndag i Expressens bilaga. Just nu känner jag mig lite avis på Alex och hennes familj som dragit till fjällen. Det har varit en underbart solig dag idag så jag gissar att dom har det bra.

I helgen blev det invigning på påskpresenten MyDrap. Servetterna på rulle alltså. Det var väldigt smidigt och sonen tyckte att det var roligt att få dra loss dom från rullen.

Vi lagade pasta i helgen. Och inte vilken pasta som helst. Paolo Roberto har ju kommit med en ny serie som vi bara var tvungen att testa. Jag har sett den lite överallt men fick nog tipset först av min kompis Malin som är polare med Paolo. Själv har jag fått äran att träna med honom en gång. Ett stenhårt pass med enkla övningar. Jag minns också vad han sa till oss instruktörer som var med på hans pass ”Den som inte tränar kan inte fullt ut vara lycklig” och jag håller verkligen med!

008

Jag har tidigare provat några av hans recept som finns på recept.nu, oftast det här som verkligen är en höjdare. Men vi valde en annan favorit när det kommer till pastarecept just den här gången. Jag minns att jag från början testade ett recept som stod på baksidan av en gräddförpackning. Det var när jag bodde i Åre, så det är ju några år sedan. Sedan dess har jag förfinat och ändrat receptet lite och resultatet är grymt tycker jag. Själva pastan från Paolo var nog utan att överdriva den godaste jag ätit i hela mitt liv!

005

Du behöver:

pasta

räkor

1/2 purjolök skuren fint

1-2 vitlöksklyftor eller 1/2 vitlök solo

1 röd paprika finhackad (om du vill jag hoppade över den sist)

1 fiskbuljongtärning

cayennepeppar (inte mycket, det är starkt)

1 msk citronsaft

grädde

riven parmesanost eller pecorino

ruccola till garnering

Gör så här:

Koka valfri pasta.

Stek purjo, vitlök och paprika tillsammans. Tillsätt buljongtärningen, grädde, cayennepeppar och citron. Låt koka ihop ordentligt på låg värme. Häll såsen över pastan. Strö över räkorna, osten och garnera med ruccola och svartpeppar på toppen. Klart!

011

 

015

Vi hörs snart!

/C

4 thoughts on “Paolos pasta

  1. Ja visst var det en trevlig överraskning!!! Mamman ser fram emot att köpa tidningen till helgen.Din pasta måste jag absolut prova ,inte för att jag tror att det går att få tag i Paolos pasta här i lilla Nordmaling så någon vanlig simpel pasta får duga till oss. Kram H

  2. Alex vad roligt med repotaget, måste komma ihåg att köpa tidningen i helgen. Vad spännande det ska bli att se och läsa.
    Jag kan intyga att den där pastarätten är jätte god. Den har blivit en favorit efter att ha ätit den första gången hos Carin. En STOR bamsekram till er båda / Jen

Kommentera

