Bugaboo vs Mountain buggy?

Jag har ett lyxproblem här, jag försöker bestämma mig för vilken barnvagn vi ska köpa till ”nummer 2”.
Till sonen hade vi en Urban Jungle och var supernöjda. Den funkar att springa med och gå hundpromenader eftersom den svänger så lätt! Nackdelen med den är att barnet bara kan åka framåtvänd (i sittdelen) och att den blir lite (väldigt) lång hopfälld. Fördelarna är hur många som helst tycker jag.

Nu har jag även tittat på den här:

Modellen heter Urban Jungle Terrain och har lite större hjul baktill. Är det någon som har provat denna? Det skiljer 1 kilo i vikt mot den ovan. Helt klart intressant! Det går att köpa till mindre hjul också såg jag så blir den ju genast lite smidigare om man vill ha det.

Sen har vi den nya modellen från Bugaboo. Nämligen Buffalo. En helt ny modell som har sålts i Sverige sedan mars i år om jag fattat det rätt. Den har vi varit och ”provrullat” i butiken och tom provat hur stor plats den tar i vår bil. Många plus på den också. Funderar dock på hur den är att köra i snö? Och hur det egentligen fungerar med fyra hjul?

Något som fungerar med alla ovanstående vagnar är att det går (med adapter) fästa bilbarnstolen för dom minsta direkt på chassit. Det är någon som jag tycker verkar väldigt smidigt! Vore kul med lite feedback om vagnarna särskilt om ni har terrainen eller buffalon.

Bilder lånade från babyshop.se och bugaboo.com

Hjälp!

/C

 

6 thoughts on “Bugaboo vs Mountain buggy?

  1. Ja, det är en djungel det här med barnvagnar! Vi beställde ju som sagt Urban Jungle Terrain. Det har kommit ett nytt tillbehör som gör det möjligt att ha barnet vänt mot sig första tiden man byter från ligg till sitt. Hon sa ivf att det var nytt. Ingen långtidslösning som jag förstod det, men under en tid. Face to face tror jag det heter.

    Kram!/Kristine

    • Ja jag såg det där tillbehöret när jag googlade runt. Smart! Fast det gick ju bra sist med den gamla vagnen. Då var det ju liggdelen som var ”problemet”.Där ville ju sonen absolut INTE ligga. Vi bytte när han bara var 5 mån och då var han sååå nöjd av att få sitta. Natt och dag verkligen!
      Saknar dig på jobbet.
      Kram C

      Ps. Kan man köpa två? 😉

  2. Vi har tyvärr inte haft någon av vagnarna, men har känt på de båda översta då vi hade en tanke på att byta. Om jag vill springa hade jag valt en terrain, nu valde vi i stället två vagnar (chariot) som löpvagn. Den första tror jag är väldigt fin och lätt att hantera vid promenader. Valet blir nog bra hur ni än gör och hoppas att ni får många bra tips 🙂

  3. Herregud, vilken djungel det verkar vara på barnvagnsfronten nu för tiden…..Vad enkelt det var på vår tid ändå. Då fanns det inte alls samma utbud utan då var allt mycket enklare eftersom alla vagnar såg likadana ut. Jag kan förstå att man får ett dilemma att välja kan bara önska dig/er lycka till. Kram H

    • Ja det är ju inga livsavgörande beslut men man vill ju välja ”rätt” och sen är det ju verkligen en investering också med tanke på priset. Det löser sig, jag har ju några veckor till på mig att fundera. 🙂
      Kram C

Kommentera

