Mer bilder från vårt hem

Jag saknade några bilder från helgens reportage, så jag frågade Anna och Carina om jag fick visa er dom. Det fick jag! Jag tycker dom är väldigt fina, faktiskt finare än verkligheten.

Bild

Bild

Bild
Fotograf: Carina Olander, Stylist: Anna Truelson.

Men vi kan ju låtsas att det är så där ”ljust och fräscht” och piffat..

Igår var jag och hälsade på en vän och hennes familj. För en tid sedan köpte dom en stor, äldre och vacker gård med fantastisk utsikt, cirka en mil utanför Östersund.
Huset har fina snickerier, stora härliga fönster, breda golvsocklar, vackra kakelugnar, trägolv, fantastisk takmålning i ”salongen” och otroligt fina parspegeldörrar (och en massa mer fina detaljer).

De håller på att renovera huset och det kommer bli så fint!
Jag hade tänkt fråga om jag fick ta bilder och visa er men jag blev nog så tagen av huset att jag glömde bort det. Hoppas jag får möjlighet till det en annan gång.

Ha en fin onsdag!
/A

14 thoughts on “Mer bilder från vårt hem

    • Japp, alla barn, män och dammråttor var undanstädade😃
      Nu ser verkligheten lite annorlunda ut.

      Klart ni ska komma. Har sagt de förr, golfbanan på Frösön är jättefin. Eller i vart fall utsikten😃

      Kram
      /A

  1. Köpte tidningen igår, så himla kul att se ert hus på bild! Ni har ju så fint! Och vilka bra bilder! Fantastiskt! Skymtade också vårt eget ruckel i bakgrunden… 🙂 Kram

    • Tack Mimmi!
      Ja, bilderna är jättefina, finare än verkligheten som sagt..
      Er stuga är ju superfin och mysig. Tänk ett trädgårdsreportage där i sommar. De vore nåt😃
      Kram
      /A

    • Det var snällt skrivet, Sofia!
      Gillar hem som känns mysiga, varma och ombonade, än om jag ibland faller för avskalade hem oxå..
      Hoppas det finns snö kvar i Åre så man kan njuta av fjällturer April ut åtminstone.
      Må gott!

  2. Fiiint! 🙂
    Vitt är verkligen vackrast!
    Jag måste också investera i ett eller flera fårskinn. Det om något gör det ombonat och mysigt.

    Gamla detaljer i ett hus är guld värt. Jag gillar när det gamla (fina dörrar, lister, golv och fönsterbrädor) möter nytt och modernt.

    Ha en fin kväll!
    Kram

    • Sofia- Fårskinn är som kuddar(och vattenkannor😉) man kan aldrig få för många.
      Och visst är det så, att med en vit bas klarar man sig långt. Lätt att ändra om med textilier och annat.
      Tycker oxå om blandningen av gammalt, nytt, ikea och design.
      Det är just blandningen som gör att ett hem blir personligt!
      Tack för besöket.
      Ha en fin kväll du med.
      Kram
      /Alex

Kommentera

