Ta av boxningshandskarna

För någon dag sedan sa en klok person så här till mig;
”- Ta av boxningshandskarna, och ta istället på silkesvantarna. Stryk dig på kinden, och säg till dig själv att du är bra och duger precis som du är.”

Klokt tycker jag. Men svårt. Vi är oftast hårdast mot oss själva, Så det tål att tänkas på varje dag. Vi måste vara snällare mot oss själva.

20130421-071838.jpg
(Bilden är på Coola Hillary Swank i filmen Million dollar baby)

Jag brukar läsa Jessica Claréns blogg. Den handlar mest om träning men innehåller även en massa andra klokheter. Idag har jag lånat några av hennes passande och tänkvärda ”rules of the soul” citat.

20130421-083700.jpg

20130421-083745.jpg

20130421-083804.jpg
Kika in på hennes inspirerande blogg, för mer klokheter.

Jag återkommer lite senare idag med ett lite mer ”ytligt” inlägg.
Men Tänk på att vara lite extra snäll mot er själv idag, och alla andra dagar!

Kram
/A

2 thoughts on “Ta av boxningshandskarna

  1. Ja, du har SÅ rätt man är ofta alldeles för hård mot sig själv! Men den kloka personen sa någonting som vi alla måste ta fäste vid….Var snäll mot dig själv ,du duger precis som du är. Och alla ”klok-orden ” borde vi också ta till oss mer av. Kram m

Kommentera

