Mera mat

Ja det är ju ingen matblogg det här även om man lätt kan tro det när man läser mina inlägg. Kunde bara inte låta bli.

Gjorde dom här mumsiga frallorna nyss och jag hittade receptet på den här fina bloggen som är en av mina absoluta favoriter. Testa ni med! Jag hade ingen turkisk yoghurt hemma men körde med vanlig 3% yoghurt naturell från Arla, funkade också!

blogg 031

När jag ändå var i farten och hade ugnen varm hjälpte sonen mig med att göra musli. Här kan man ju göra lite som man vill och variera ingredienser i all oändlighet. Jag brukar handla hem torkade bär, nötter och frön så att det finns när andan faller på.

blogg 024

blogg 025

Det här innehöll vår musli idag.

Havregryn

Kokosflingor

Solrosfrön

Linfrön

Psylliumfrö (loppfrö)

Valnötter, krossade för hand

Flytande honung

Rapsolja

Blanda allt ovanstående. Hur mycket av varje är en smaksak. Lägg ut i en långpanna och ”grädda” i ca 5 min på 200 grader. Rör om då och då. Ta ut och låt svalna. Tillsätt pumpakränor, russin, torkade bär, och gojibär. Färdigt!

blogg 033

Annars är det mycket som snurrar i mitt huvud just nu när det gäller inredningen. Det började med att jag flyttade på en fåtölj och sen var jag igång. Vill fixa överallt samtidigt vilket inte alltid är det bästa. Men det löser sig eftersom. För att inte tala om alla projekt som vi har utomhus. Den finns en lista och jag lovar er att vi kommer hålla oss sysselsatta hela denna här sommaren. Också. Utan problem.

Staket finns med på listan. Här är ett exempel på ett snyggt sådant!

Nu ut i solen.

/C

3 thoughts on “Mera mat

  1. Håller med Kristin, Gud va du är pysslig!
    Ser verkligen smaskigt ut!
    Önskar att jag också kunde baka..

    Det där med låååånga listor känner jag igen. Och stryker man nåt kommer något nytt dit. Bara att inse att det är så med hus, det tar aldrig slut..

    Kul med lite förändringar! De vill jag höra/se mer av..

    Kram
    /A

  2. Visst är grahamsfrallorna supergoda och lätta att baka:)

    Jädran´s va flitig du var i köksregionen, med både bröd och mûsli på samma dag!
    Kram Åsa

Kommentera

