Fin nätbutik och torra kinder

Jag har länge följt Jennifers blogg. Bloggen bjuder ofta på grym interiörinspiration. Hon skriver även om vardagslivet med sina två små pojkar och sin sambo. Jennifer är en härlig tjej som skriver direkt från hjärtat. Ibland är de upp och ibland är de ner, precis som för de flesta av oss men det är inte alla som skriver om det. Jennifer har också ett väldigt läckert hem, snygg stil och gör väldigt fina smycken. Nu har hon öppnat nätbutik och lägger stor vikt på naturliga, organiska och bra märken, givetvis även snygga! En butik helt i min smak, så jag beställde en salva, ett läppcerat och en fin träskallra.

Bild

Salvan är till N:s kinder. Hon har nämligen haft så torra kinder hela vintern. Vi har smörjt med barnolja, och olika krämer. Vi smörjer och smörjer men de fortsätter att vara illröda och torra. Någon som har tips på någon mirakelkräm om den här inte heller skulle hjälpa?

Torsdag idag fast de känns som måndag. Skön känsla för imorgon är de ju faktiskt helg igen!

/A

8 thoughts on “Fin nätbutik och torra kinder

  1. ÅH TAAACK! Så fint inlägg. Så glad jag blir. Hoppas verkligen det hjälper. Tänk på att smörja fleera gånger om dagen. Jag tar ofta på ungarna runt munnen för de har varit ganska röda och såriga där hela vintern, och är jag duktig med smörjandet försvinner såren på ngn dag. Jag tycker salvan är grym och ++++ för att den är 100 % naturlig. Då gör det inget att man smörjer titt som tätt :).
    Tack igen och kram//Jennifer

    • Ja nu smörjs de å smörjs de å smörjs de lite till. Burken ligger framme hela tiden å är snygg😃
      Hoppas de blir ordning på kinderna nu!
      Kram på dig.
      /A

  2. Min mirakelkräm heter Bi-Salva från BiPro (en liten gul burk) som jag använt till min lilla tjejs kinder, efter att ha provat allt kändes det som…

  3. Barnolja innehåller mineralolja som rubbar hudens egna fuktbalans och förstör hudens egna förmåga att återfukta sig det är därför kinderna fortsätter att vara röda trots att ni smörjer och smörjer. Min lilla tjej hade likadant tills jag fick veta av en bekant vad barnoljan och de flesta krämer innehåller och slutade med detta BUMS! Numera är det bara naturliga produkter som gäller och hon är inte alls lika torr och röd i huden längre!
    Jag kan varmt rekommendera produkterna från Maria Åkerberg som vi nu använder till vår lilla loppa! =)

    • Oj! Det hade jag ingen aning om!
      Tack snälla för informationen. Det har blivit bättre nu med hennes kinder, Säkert vädret som gör sitt till.
      Ha de gott och tack än en gång för infon.
      Vänligen/ Alex

Kommentera

