Fredagsträning

Det är en lyx att få träna på arbetstid. Synd bara att det som förut var två timmar i veckan har bantats ner till en. Jag föredrar att träna från morgonen. Dom dagarna det är dags kommer jag rufsig i håret och osminkad med sonen till förskolan utan att skämmas ett endaste dugg. Efter lämningen direkt till gymmet som ligger vägg i vägg med jobbet. På morgonen slipper man trängas oavsett årstid.  Idag tränade jag med en härlig kollega som ger mig mycket energi. Tack L, det behövs.

bild-1

Träna för livet har man ju hört. Just nu är det enorm tillfredsställelse att få känna att musklerna faktiskt finns där någonstans under huden. Under den här graviditeten har jag styrketränat mer än vanligt. Min rygg behöver det och träningen i gymmet går ju att variera i oändlighet. Jag springer också, men inte lika långt och absolut inte så fort. Det är skönt. Fast jag är trött. Tröttare än sist. Träningen ger dock energi som ni säkert också känner. En bra  start på fredagen!

blogg 017

Nu har jag köpt fina vita rosor och Polly rocks, det får blir mitt fredagsmys.

Trevlig helg

/C

 

3 thoughts on “Fredagsträning

Kommentera

