Utflyktstips

I fredags passade vi på att äntligen besöka Maries trädgård som Alex skrev om för några dagar sedan. Det var mitt första besök där, men definitivt inte det sista. Vädret var inte det bästa och det är lite tidigt här uppe ännu, men jag ser fram emot att åka dit igen när allt det gröna har slagit ut. Får väl vänta några veckor till på det.

Här kommer några härliga bilder som visar hur fint och mysigt det är där. Massor av växter och inspiration, verkligen väl värt ett besök!

blogg 003

blogg 004

blogg 005

bild(6)

bild(7)

Jag är så nybörjare på allt vad växter och odlingar heter och Marie själv skrattade nog gott åt mina frågor och funderingar. Jag köpte kryddväxter och tuvrör som jag hoppas ska trivas här. Just nu funderar jag också på att plantera en pilhäck här hemma. Det verkar vara ett väldig enkelt och prisvärt sätt att skaffa sig en häck. Dessutom är det snyggt! Är det någon av er läsare som har någon erfarenhet av det så dela gärna med er. Just nu googlar jag fram min kunskap på det området och det kan ju vara både bra och dåligt.

Annars så har jag ägnat helgen åt att kratta. Ja alltså inte bara det såklart. Känslan är dock att det aldrig tar slut fast jag ser ju skillnaden och solen och några regnskurar har redan gjort gräset grönare. Härligt!

Ny vecka på intågande, men först vilar jag lite i soffan.

Kram

/C

One thought on “Utflyktstips

  1. Å, helt underbart ju! Precis sånt som jag älskar. Skulle vilja åka dit!

    Pilhäckar har jag ingen erfarenhet av men finns säkert massa att läsa på nätet och duktiga trädgårdshandlare som vet. Fint blir det säkert!

    Och kratta är skönt 😉

    KRAM, ha en fin vecka

    Lotta

Kommentera

