Värme i vinter

Jag vet att de kanske låter som en konstig rubrik så här i Maj men vi fick hjälp av mina föräldrar, min bror och hans sambo i helgen med att fixa veden inför kommande vinter. Så skönt, nu slipper vi frysa, tack snälla ni för hjälpen!
Förra sommaren gjorde vi om den gamla hundkojan till vedförvaring. Det blev bra, jag tycker ved kan vara vackert att titta på.

Bild

N fyller snart 3 år och hon önskar sig en cykel, röda skor (likadana som hennes kompis har) och en hund, hmm.. Jag skulle i för sig också vilja ha en hund, helst av allt en Rhodesian ridgeback, men nu har ju veden flyttat in i hundkojan så vi får nog vänta med hund.

Jag tog kort på vår hägg igår som snart blommar och sprider sin ljuvliga doft, Härliga Maj!

Bild

Ha en fin måndag så hörs vi!

/A

8 thoughts on “Värme i vinter

  1. Det är ju bara roligt att kunna hjälpa till! Synd bara att ni bor så långt bort för mormor skulle vilja träffa barbarnen oftare…

  2. Sist jag var hem till er tjuvkikade jag på er vedförvaring och tyckte att den var superfin. Du har helt rätt i att ved är fint att titta på, även när den inte brinner.
    Vilket sammanträffande att du och jag önskar oss samma hundras. De är vackra hundar med kloka egenskaper. Passar oss 🙂

    • Tack snälla! Det var min idé med veden men Jocke stod för själva genomförandet.. Som så ofta här. Hinner liksom inte ta hand om alla mina ideer😃
      Men va lustigt, att de är din favorithund oxå, men som sagt de är riktigt fina hundar! Tror min hund skulle heta Zlatan😃
      Kram kram
      /A

Kommentera

