Morsdag

Precis som förra året så blev morsdag en solig historia. Vi har spenderat stora delar av dagen hemma hos mina föräldrar. Vi var tre mammor som firades. Jag, min mamma och min mormor.

Och precis som förra året passade sonen på att premiärbada. Jag höll mig på land, det var lite för kallt för min smak. Men sonen klagade minsann inte.

blogg 006

blogg 011

På bryggan står ett lusthus. Där har vi ätit många goda middagar med familjen. Jag börjar genast längta efter surströmming och kräftor. Idag var ju vädret helt perfekt och helt vindstilla, men det är också väldigt mysigt att vistas i lusthuset när vädret visar sig från sin regniga och blåsa sida. Då kan man kura där inne med tända ljus och kanske en filt. Svårslaget om ni frågar mig.

Sjöboden som är så fin i all sin enkelhet. Dit kanske man skulle flytta när man blir gammal? Där kan man snacka strandnära läge.

blogg 014

blogg 016

U hjälpte min pappa med lite pyssel vid bryggan och Ares tittade på.

blogg 018

Petter fick också bada, det är nog skönt med så tjock päls.

Nyaste tillskottet heter Atlas och är 11 veckor. Petter är förresten Atlas pappa. Än så länge är han jämnstor med Albin, min hund. Men det dröjer inte länge förrän den tiden är förbi. Dom två har busat hela dagen och nu sover Albin sött. Atlas också om jag får gissa.

Som ni märker är det fullt av hundar i våra liv och jag har svårt att tänka mig att vara utan dom. Det blir lite stök såklart ibland, men dom ger energi också. Härliga hundar!

blogg 040

Tack för en härlig dag och grattis alla mammor. En extra stor kram till min egen såklart.

Kram

/C

One thought on “Morsdag

Kommentera

