Innemys och Hektar från Ikea

Vilket väderomslag, från närmare 25 grader igår till 5 grader i morse, fast det här är väl mer normal jämtländsk sommartemperatur. Idag kurar vi inomhus, och faktiskt- jag gillar det! Sommarregn och åska är bland det mysigaste jag vet fast det kan gärna vara liiite varmare ute dock.

Vi har varit hos mina föräldrar en vecka och det har nog varit lika varmt här som där så när vi kom hem var det till en mindre djungel, allt hade fullkomligt exploderat, så igår hade vi en utefixardag. Vi har ingen gräsklippare just nu och gräset behövdes verkligen klippas, som tur var fick vi låna en av våra snälla grannar. Jag städade växthuset och planterade om lite tomater, gurka, chili och paprika och satte frön i planteringslådorna. Jag hann även med en sväng till Maries trädgård igen. Det blev två fulla kassar men vad det var i kassarna får ni se i ett annat inlägg.

För en tid sedan satte vi upp en läslampa vid soffan, det behövs kanske inte den här tiden på året men vi har bara fönsterlampor vid soffan så det har varit lite mörkt när man skall läsa. Det blev Hektar från Ikea, den är både billig och snygg tycker jag. Bild

Bild

Hektar finns i flera modeller och jag skulle kunna tänka mig golvlampan också.

Snart kommer barnens farmor på besök och då ska jag bjuda på årets första rabarberpaj med glass.
Förresten, snart är det nog dags för en somrig wishlist..

Önskar er en fin vecka!

♥/A

2 thoughts on “Innemys och Hektar från Ikea

Kommentera

