En fantastisk trädgård

När vi var hemma hos mina föräldrar tog vi en cykeltur en förmiddag till ett trevligt par i byn. Hon är min gamla rektor och han min idrottslärare från högstadiet.
Min pappa och hans bror har hjälpt till med diverse projekt i deras trädgård, bland annat grunden till det fantastiskt fina lusthuset och de välgjorda stenläggningarna.

Jag har länge beundrat deras trädgård på avstånd och tänkt att jag ska hälsa på dem och få möjlighet att titta lite närmare på allt det vackra.
Jag blev inte besviken, oj vilken fantastisk trädgård de har skapat.
Ett stort citronträd fullt av solgula frukter, ett övervintrat olivträd, maffiga lerkrukor, fina stenstatyer, grusgångar, vackra trädgårdsmöbler och andra spännande saker gör att trädgården har en känsla av Medelhavet.

Solen strålade, vi bjöds på bubbel (vanlig cider, men ändå) och otroligt gott fika. Jag tror verkligen att en fin trädgård gör gott för själen (och kroppen också, för det ligger en hel del kroppsarbete bakom detta). Tänk er trädgården senare i sommar när rosorna blommor i vitt och rosa, underbart! Tack för att vi fick besöka er.

Här kommer en bildkavalkad, låt er inspireras.

Vackert, eller hur?

♥/A

8 thoughts on “En fantastisk trädgård

  1. Du har verkligen lyckats fånga ALLT med dina bilder. Du har väl tipsat ägarinnan så hon också kan gå ut och läsa det fina du skrivit och se på de vackra bilderna. Kram m

    • Ja visst är det! Jag gillar allt😃
      Men lusthuset framför allt. Tänk att sitta där inne en regnig sommarkväll och läsa en bok och dricka ett glas vin…
      Kram och tack för länkningen!
      /A

  2. Allt detta i lilla Sunnansjö. Makalöst fint. Där kan jag också tänka mej att spendera min lediga tid 😉 😉 Fina bilder Alex.

    • Ja den är otroligt vacker och härlig. Nu håller de på med en litteraturstig i skogskanten. De har även byggt en stenscen där deras barnbarn ska uppträda😃
      Så häftigt!
      Kram
      /A

Kommentera

