Nya rum på G!

Igår snickrade och slet min käre far och J i värmen. De satte upp en vägg i vårt sovrum, sågade ut ett hål i ytterväggen för ett fönster, fixade med el och annat. Så nu har vi fått ett nytt litet rum till O. Det är långt ifrån färdigt ( dörrar, fönster, lister, och tapeter fattas) men jag känner mig SÅ nöjd! Det blev bättre och större än vad jag trodde.
Nu längtar jag till själva piffandet. Som jag skrivit tidigare så tycker jag att det är riktigt skoj att inreda barnrum. Tanken med O’s rum är mörkt trä, vitt, grått och lite färg så klart!
Jag bjuder på en mörk bild med några av sakerna som ska få flytta in, en Thonetstol i nougatfärg, en svamplampa i guld och molnsängkläder av Gunilla Axén.

20130726-183918.jpg
O har även fått en massa fina färgglada leksaker, jag gillar när leksakerna är i trä och inte plast. Grönt blir kanske accentfärgen, jag har inte riktigt bestämt mig ännu.

20130726-190957.jpg
Som pricken över I:et så har det här ju medfört att vi fått ett ”nytt” sovrum, det har visserligen blivit mindre men känns faktiskt mysigare. Några nya saker och möbler ska nog inhandlas och jag hoppas jag kan få till det mer som jag skrev om här.

Igår medan pappa och J slet och mamma tog hand om barnen var jag och roade mig på stråket i Östersund med fina vänner. Det var en väldigt härlig sommarkväll och vi åt, pratade, skrattade och drack gott, tack tjejer för en kul kväll!
Förresten, visst är Mojito den godaste sommardrinken? Så fräsch och läskande!

20130726-191732.jpg
Eller har ni någon annan god sommardrink att tipsa om?

Trevlig fredag!
❤/A

3 thoughts on “Nya rum på G!

  1. Det kommer säkert att bli väldigt bra! N:s rum ser jättemysigt ut på bilderna. Jag satt på pinterest häromdagen och då dök de upp i flödet och jag tänkte ”hmm, det där känner jag igen”.

    • Jag vet, jag har oxå sett bilderna där😃
      Det känns verkligen superskoj med Olles rum, å så skönt att de blev lite större än vad jag trodde! Jag har redan börjat handla lite piff å sånt men som sagt de är långt ifrån klart.
      Hur ser lille R’s rum ut?
      Kram!

      • Det är också vita väggar och vintagemöbler och -leksaker. Men vi har både en gästsäng och en bokhylla med en massa av våra grejer i därinne, vore kul att få renodla och göra det mer till hans. Snart kan vi nog plocka bort hans barnsäng och då blir det utrymme för några andra möbler, kanske ett skrivbord.

Kommentera

