Fjällens finaste Playa

Igår drog jag och en kompis till Vålådalen (ca 3 mil från Åre).
Vi hade bestämt att vi skulle jogga lite lätt i fjällterräng. Vi utgick från parkeringen i Nulltjärn, och jag hade bestämt en tur som jag vandrat en gång förut. Kyrkstenen, 12 km tur och retur.
Det var en varm dag och bitvis stod luften stilla. Men vi småjoggade hela vägen utom sista branta biten upp till målet. Där blev det ett kort fikastopp, och vi njöt av utsikten innan vi joggade tillbaka till Nulltjärn.
Vi sprang till bilen, hämtade packningen och bytte om till badkläder för att sedan hoppa i tjärnen och svalka av oss, därefter smakade det gott med lite lunch.
Den här turen kan jag verkligen rekommendera för er som vill ha en rätt så kort och ganska så flack tur och där belöningen i form av fjällens finaste playa är väl värt mödan.

20130728-184329.jpg

20130728-184633.jpg

20130728-184652.jpg
God tur!
/A

8 thoughts on “Fjällens finaste Playa

  1. Åh, vad härligt det låter! Att testa löpning/joggning i fjällterräng har jag också tänkt satsa på i höst! Tack för tipset på runda 🙂

    • Ja de va SÅ skönt!
      Sånt skulle jag kunna vänja mig med😃
      Tack själv! Det var supertrevligt att ha er här❤
      Hoppas (hem)resan gick bra och att vi ses snart igen!
      Kram
      /A

  2. Nulltjärn är så vackert och solnedgångarna är magiska. Det är fin utsikt från kyrkstenen, är tyvärr dålig på att vandra i närheten av Vålådalen. Borde bättra mig på det 🙂

    • Jag gillar vålådalen, vintertid som sommartid. För att inte tala om Blanktjärnsrundan en fin höstdag😃
      Jag läste även i ÖP om den nya STF stugan i Stensdalen häromdagen, dit får det nog bli en tur när den är klar!

      En till fin tur, (fast i Kall)att gå med barn om du inte gjort det är till Suljätten. Fantastisk utsikt på toppen.
      Kram å ha de härligt på er semestertur!
      /A

Kommentera

