Tvättstuga

I vår kombinerade tvättstuga samsas just tvättstuga, groventré och hundhem. Ja alltså våra hundar har sitt krypin här och sin sovplats till natten. Därför är det nästan aldrig så rent som just nu på dom här bilderna.

014

Lite synd kanske, en tvättstuga vill man ju ska vara sådär krispigt fräsch hela tiden. Iallafall jag. Men det har jag gett upp och röjer lite då och då istället.

Det finns ganska bra med förvaring, särskilt nu när vi har kunnat flytta ut en hel del prylar till garaget och förrådet. Något sådant fanns inte för ett år sedan. Garage alltså. Då hade vi allt från bilschampo till längdskidor i tvättstugan. Tack och lov är den tiden föbi.

013

Ett lätt sätt att fräscha till det är att spruta lite med linnevattnet från Lilla Bruket. Då försvinner ”blöthundsdoften” effektivt. Köpte även en ny tvål från Zara home som doftar jasmine, mums!

018

017

Om ni lyfter blicken uppåt så ser ni min tvättlucka som är ett ”drop down” direkt ner från vårt ”dressingroom” (nåja) som ligger i direkt anslutning till sovrummet en våning upp. Bara att lyfta på luckan så trillar tvätten rakt ner i tvättkorgen. Min egen idè och den är rätt smart, eller hur?

019

Nu rullar tvättmaskinen för övrigt rätt så hårt här då vi har en liten här hemma igen, jag hade glömt hur mycket tvätt dom generar. Jag har i och för sig glömt det mesta med bebistiden.

023

Tack för alla hejaropen angående vår företagsstart. Känns spännande och roligt. Nu kör vi! Hoppas ni följer med oss.

Kram

/C

One thought on “Tvättstuga

Kommentera

