Smått kaos

Ibland blir det för mycket av allt. Lite så är det här hemma just nu. Det pågår ett projekt i nästan varje rum!

Vi började ju med groventrén i vintras, den är inte klar ännu ( det fattas lister och det är fortfarande ett hål i golvet), sedan körde vi igång projekt nytt barnrum, och det är verkligen inte klart men där har vi bestämt oss för att ta hjälp. Vårt sovrum behöver också fixas, en vägg ska spacklas, sedan tänkte vi måla hela sovrummet i en fin ljusgrå färg. Jag har sålt iväg våra sängbord på blocket, och vi behöver en ny byrå och lite annat smått och gott, så snart måste det bli en resa till Ikea (till sambons stora förtjusning). Dessutom bytte vi ut vår spisinsats i veckan, men det gjorde vi inte själva. Det är inte heller riktigt klart utan det fattas lite galler och sedan ska det målas bruk runtomkring insatsen. Spisinsatsen är riktigt snygg, man kommer verkligen att kunna njuta av elden och så kommer den att hålla värmen bättre. Jag tänkte visa er den när allt är klart.

JA– det råder lite smått kaos här hemma. Jag beundrar alla som klarar av att bo i ett renoveringsobjekt under lång tid, jag har svårt för att bo i ett kaos, känner mig stressad och trivs inte alls, men den som väntar på något gott…
Jag njuter dock av att planera, drömma och fantisera om det färdiga resultatet.
Här är lite saker som är beställda till O´s rum.

Bild
Fin tapet och lampa från Ferm living. I deras höstkollektion finns det massor av godbitar som gärna skulle få flytta in i O’s rum.

Bild

Bild

Det kommer bli jättefint, när det väl blir klart.

Lille O har haft en period med lite sömn ( han kanske också vill att rummet ska bli klart) så i natt fick jag sova i grannarnas lilla stuga- så skönt att fly kaoset för en natt. Härligt med goda grannar!
Nu är jag redo för helg. Imorgon väntas det bröllop.
Och jag säger som Carin- Tack för alla era hälsningar om våra höstplaner!
♥/A

2 thoughts on “Smått kaos

  1. Mycket på gång! Jag har ganska gott tålamod för lite kaos men blir tokig på grejer som blivit liggande för länge. O:s rum ser ut att bli väldigt fint, jag gillar verkligen lampan.

    • Ja visst är lampan fin! Jag hade lite svårt att välja en av alla deras fina modeller.
      Kreativt kaos har man ju hört talas om men vete tusan, känner mig mest stressad som sagt..
      Hoppas helgen varit fin!
      Kram
      /A

Kommentera

