Ikeafavoriter

Ikea katalogen 2014 har dimpt ner i mångas brevlådor under den senaste veckan och så även i våra.
Idag tänkte vi presentera våra favoriter i katalogen.

Alexs favoriter:

AGAM barnstol
En favorit i repris. Har själv försökt få tag i en begagnad på blocket en längre tid men nu ÄNTLIGEN kommer den tillbaka i Ikeas sortiment och dessutom till ett lägre pris än en begagnad. Nu ska jag köpa en!

20130822-072730.jpg
STOCKHOLM matta
Okej, den är väldigt lik en matta från ett annat märke som varit oerhört populärt senaste tiden men jag gillar den och åter igen gör priset sitt till.

20130822-073404.jpg
HJÄLMAREN rullvagn

Jag har sedan tidigare gillat rullvagnen råskog och nu kommer en till variant. Snygg och praktiskt. Perfekt i köket, toaletten eller på kontoret.

20130822-074131.jpg

Carins favoriter:

OMVÄXLANDE bricka

Brickan som har potential att bli en riktig klassiker från Ikea skulle vi första anblicken kunna komma från svenskt tenn och det är säkert lite tanken med den också. Fast i en helt annan prisklass såklart. Även om jag redan har några brickor känner jag mig sugen på den här också. 79 kr och brickan är i stål! Finna även i en snygg turkos färg. En bra ”gåbortpresent”, eller hur?

OMVÄXLANDE Bricka IKEA

HUSET dockhus

Så himla gulligt tycker jag. Några av Ikeas mest sålda möbler i miniformat till dockhuset. Genialt och jag gissar att dom går som smör i solsken!

HUSET Dockmöbler, vardagsrum IKEA

ESBJÖRN stol

Min sista favorit får bli en stol som jag redan har i min ägo. Jag köpte den i våras och är väldigt nöjd. Kvaliteten är god och sittkomforten överraskar. Vår stol fungerar som kontorsstol just nu. Tänk bara på att den kan vara svår att skjuta in under ett matbord om det är tanken.

ESBJÖRN Stol IKEA Stolen är extra bekväm eftersom den har armstöd och en rundad rygg.

Vi hoppas båda på att det snart blir ett besök för oss på det stora varuhuset i Sundsvall. Dit är det bara 20 mil….

Har ni hittat några favoriter? Dela gärna med er.

/A&C

Alla bilder lånade från Ikea.com

 

2 thoughts on “Ikeafavoriter

  1. Barnstolen gillar jag också och brickan har ju din farmor, Alexandra, och den tycker jag är jättefin. Själv har jag inte fått kalendern ännu men den dimper väl ner i brevlådan när som helst,trevligt!!! kram m

    • Stolen SKA jag köpa! Jag gillar också brickan. Vi behöver ju handla lite möbler till O’s rum och vårt nya sovrum, som sagt det MÅSTE bli ett resa till Sundsvall snart..
      Ni kanske ska följa med?😃
      /A

Kommentera

