Kvällsdopp

Jag har skaffat mig en vana som känns omöjlig att sluta med. Även fast jag vet att jag tyvärr måste det inom kort. Det går mot höst även om man verkligen inte har märkt av det som senaste dagarna.

När alla barn har somnat och alla hundar är rastade och lugnet lägger sig hoppar jag ner i vattnet och tittar på himlen.

011

021

Rofyllt och fridfullt, precis vad jag behöver. Åtminstone fem minuter om dagen.

028

Nu snabbt in för en varm dusch. Och snart, snart kommer våren igen och då blir det fler bad. Både på dagen och kvällen.

Men först ska vi ju ha höst och vinter och allt det där. Apropå det, jag fyndade en skidjacka på nätet idag. (Ja jag veeet, jag behöver inga fler jackor, men bara den här då) Känns långt borta med snö, men snart är det dags. Visar den när den dyker upp med posten. Jackan alltså, inte snön….

/C

Kommentera

