Att vakna upp till höst

20130828-060147.jpg

(foto: Rikard)

Vilken sommar vi haft!

Vi har gjort utflykter, badat, cyklat och njutit av varje solstråle de sista dagarna. Det känns som att sommaren vägrat släppa taget.

Igår tog jag kort på planteringslådorna där vi nu skördar sallad, potatis och zucchini, morötter, sockerärtor och plockar in sommarblommor. Ärligt talat så hinner jag inte ta hand om allt.

Bild

Trots sensommarvärmen som varit så har björkarna gulnat och fällt löv här hemma. Hösten är på intågande och idag märks det tydligt. Det känns som att igår var det sommar och idag vaknade vi upp till höst. Och jag längtar faktiskt efter den klara, friska och kyligare luften.

Inne har hösten redan fått ta plats. De korallfärgade detaljerna har bytts ut mot mer dova och murriga toner. Nu tar jag på mig tofflorna, dricker te på kvällarna igen, tänder ljus, kurar upp mig i soffan under filten och tänder en brasa, precis som det ska vara den mörkare årstiden. Jag gillar det!

Bild

Inredningslusten börjar göra sig påmind, precis som det alltid blir för mig så här års när man börjar spendera mer tid inomhus. Det finns mycket höstfint i nätbutikerna har jag sett. Det är nog dags för en wishlist snart.

Välkommen hösten!

/A

14 thoughts on “Att vakna upp till höst

  1. Vilken otroligt härlig bild på dig!! Roligt att läsa att hösten dykt upp på riktigt,här på Västkusten är det fortfarande sommarvärme. Njut av en skön höstdag så kan jag komma förbi och plocka upp morötter när jag är hemma igen 😉
    Kram

    • Jag gillar också bilden, Rikard är en duktig fotograf😃
      Solen verkar kämpa på, den tränger igenom regnmolnen emellanåt men det blåser och är ingen värme! Så skönt, för jag VILL va inne, det är SÅ mycket som behöver fixas härinne.
      Låter dock Underbart med semester på västkusten!
      Ha de gött😃
      /A

  2. Woaw vilken bild på dotra min!!! Ja, hösten är i antågande men låt oss suga på karamellen en liten stund till.Nog hinner vi ”kura skymning” och tända ljus det är ju så många månader som vi kan njuta av det och alldeles för få av go´värme och sol. Kram m

  3. Det var en härlig tur, trodde det var förra året men då var jag ju bara tjock och trött…
    Anmäler mig som frivillig grönsaker-som-blir-över-omhändertagare :-)!

    • Tack snälla! Jag gillar den också. Det är en kompis till oss som är superduktig på att fota och han fick verkligen med den där härliga känslan som fanns där och då.. On-top-of-the-world. Typ.
      Hoppas ni mår bra. Tänker på er.
      Kramar i massor.
      /A

    • Jag gillar oxå fotot och jag gillar vyn. Det är tagit på väg ner från Drommen.
      Vi stannade till för en fika också blev det ett kodakmoment😃
      Härliga fjällkänsla- inga problem känns särskilt stora där.
      Visst?
      Kram
      / A

Kommentera

