Dagens middag

Jag tog mig i kragen och tog hand om lite av det i planteringslådorna till kvällens middag, det är synd att låta det förgås.

Potatis, zucchini, tomater, morötter, vad jag trodde var en paprika men som visade sig vara chili och en rödlök, jag kryddade med Rosmarin, salt och peppar. Allt utom rödlöken fanns i mina lådor. Till det blev det kyckling (från affären) och en sås på creme fraîche, gräslök, oregano, citrontimjan, basilika, salt och peppar samt citronsaft. Gillar ni också citron i maten? Jag använder det till nästan allt, fisken, salladen, i såser och vattnet. Alla kryddor i såsen hämtade jag ur min kryddlåda.Bild

Fina färger, enkelt och gott, dessutom väldigt ekologiskt och närodlat. Det känns bra.

Sov gott!

/A

6 thoughts on “Dagens middag

    • Ja, vi tycker också att det är tråkigt. Vi hade mer än gärna bjudit på middag oftare😃
      Igår var jag dessutom själv med barnen, så middagssällskap hade varit väldigt trevligt!
      /A

Kommentera

