Gästrum

Oj vad det regnar ute idag. Då passar det bra att pyssla lite inomhus. När vi byggde vårt hus valde vi att rita till ett extra sovrum på övervåningen och det rummet fungerar nu som gästrum. Även om det kanske inte används så jättemycket så är jag ända glad att det finns där. Försöker hålla det fräscht om det kommer spontana gäster. Och ibland sover jag själv där efter att ha jobbat natt.

022

Bakom dörren finns enkel klädförvaring i form av krokar. Rymmer mer än man tror.

008

Lampan är från IKEA och samma som i vårt sovrum. En liten hylla får fungera som nattduksbord.

010

014

015

Hört ryktas att min syster kanske kommer och gästar oss i helgen, hoppas! Rummet är redo.

Annars blir det inte så mycket gjort idag. Min rygg har gett upp (?) och jag har för ”femtielvfte” gången varit hos naprapaten. Inte ens det hjälpte idag. Det här är inget nytt problem och jag tycker att jag gör vad jag kan för att hålla den i schack. Men jag behöver tydligen träna ännu mer. Frågan är bara när jag ska hinna det? Jag vill yoga, men var? Tips mottages tacksamt om bästa stället i Östersund.

/C

2 thoughts on “Gästrum

Kommentera

