Uterummet

Mårbackorna trivs verkligen i vårt uterum. Vid den här tiden på året är de oftast så stora att grenarna ramlar ner och jag brukar få binda upp dem. Tyvärr har jag inget bra ställe där jag kan vinterförvara mina pelargoner, så jag kommer slänga dem på komposten, om det inte är någon av er som vill ha dem?
Det är 6 stora mårbackor.
010
Den här tiden på året är även uterummet som bäst.
När kvällarna blir mörka och det är höstruskväder därute. Då tänder vi ljus och happylightljusslingan och bara myser.

20130908-202149.jpg
Hoppas ni har en mysig kväll!

/A

10 thoughts on “Uterummet

  1. Varför inte förvara dem i uterummet? Det gör jag med mina pellisar, ställer upp dem mot innerväggen och är redo med några gamla packfiltar om temperaturen sjunker för mycket. Sedan är det bara att skvätta på lite vatten var 4-6 vecka.
    Kram!

    • Tror du att det funkar? Vårt uterum är ju kallställt hela vintern och man bor ju ändå nästintill i fjällen. Men kanske värt ett försök! Tack för tipset. Får se hur jag gör, dom tar ju lite plats oxå..
      /A

      • Testa! Visserligen bor jag i Skåne, fast i inlandet. Vårt uterum har inte heller någon värme och det kan bli ner till -25 här med, inklusive hårda vindar. Är ursprungligen från Sundsvall och när jag var liten så övervintrade mormor sina pellisar i en mörk, kall källare. Om du klipper ner 2/3 innan så tar de mindre plats. Ställ dem mot innerväggen på ex frigolit så har du lite isolering underifrån, det i kombination med filtar kan fungera. Håller tummarna!

      • Tack snälla du för alla råd! Det är ju faktiskt lite av halva grejen med pellisar att de SKA övervintra och man ska spara dem år efter år..
        Jag bara köper nya varje år.
        Så, jag får nog lyda dina råd och testa!
        Ha en fin höst😃
        /A

    • Tack Kristina!
      Va kul att du kikar in hos oss😃
      Vi blir så glada!

      Dom blir nästan FÖR stora!
      Jag brukar alltid använda pelargonjord sedan sticker jag ner sånna där näringspinnar i jorden. Testa det om du inte redan gjort det!

      Ha en fin dag!
      /A

  2. Bra tips värt ett försök! Annars vet du att de är välkommen att bo i vår källare men det är ju SÅ långt att frakta dem ända dit kram m

Kommentera

