Äppelmuffins med crunch

Ja nu är det mycket mat på bloggen men jag kunde inte låta bli att dela med mig. Mums så gott det blev, och så snygga! På recept.nu finns receptet som  självklart har Leila som avsändare. Nästa gång tänker jag prova med hallon istället för äpplen, eller kanske blåbär eller varför inte både och.

021

022

Jag hade ingen citron hemma så jag hoppade över det rivna citronskalet, det gick bra ändå!

När vi ändå pratar mat så tänkte jag passa på att tipsa om en blogg som jag läst ett tag. Matplatsen heter den och Victoria som har den räddar liksom livet på oss på veckorna nu för tiden. Hon gör nämligen veckomatsedlar och jag härmas! Jag gör inte allt som hon föreslår men många recept är verkligen riktigt goda, och enkla! Tack tack tack Victoria. Bara att skriva lista och åka och handla.

Igår åt vi den här goda soppan. Fast jag bytte ut kräftosten mot räkost och kräftstjärtarna mot räkor.

Idag blir det biffar med oliver och fetaost. Dom gör jag av köttfärsen som vi fick i ”glada lådan” härom veckan.

Aldrig mer matpanik eller den uttjatade frasen ”vad ska vi äta idag?” åtminstone en stor hjälp på vägen.

/C

 

Kommentera

