Icebug

Att både jag och Alex är fan av nätshopping är ju ingen hemlighet vid det här laget.

För min egen del handlar det till stor del om tiden. Jag hinner aldrig ”springa på stan” nuförtiden. Det handlar också om utbudet. Med hjälp av nätshopping blir utbudet sååå mycket större. På gott och ont såklart. Ibland känner jag såklart dåligt samvete av att jag inte längre gynnar dom butiker som finns här i stan i samma utsträckning som tidigare. Och det handlar naturligtvis en hel del om pengar. Det går ju inte att sticka under stolen med att priset påverkar mina val. Även om jag ibland  också känner att jag inte vill köpa något alls. Vi lever i ett sjukt konsumtionssamhälle. Och jag bidrar. Jag vet.

Hur som helst. Mina supersköna terrängskor ”Acceleritas” från Icebug som jag inte använt så mycket gick sönder häromveckan. Dom släppte i sömmarna på båda skorna samtidigt! Sportamore godkände snabbt reklamationen och satte in pengarna på mitt konto. Tack för snabb och proffsig service! Jag hade köpt skorna på rea så att beställa ett par nya var det först inte tal om. Men som jag skrev om häromdagen hade sportamore 20% så jag fick nya skor och behövde inte lägga många kronor emellan.

012

013

014

Skorna påminner om orienteringsskor och väger ”ingenting”. Funkar perfekt på stigarna på Frösöberget där jag brukar lufsa runt. Mycket bra grepp tack vare ”dubbarna”.

Passar också på att tipsa om en engelsk sida som säljer sportgrejer till mycket bra priser. Startfitness heter den. En säker sida där jag handlat flera gånger. Vissa skor är nästan halva priset jämfört med här hemma.

Glöm inte att googla efter rabattkoder om du ska beställa. Finns nästan alltid någon aktuell för båda dessa butiker.

/C

 

Kommentera

