Första snön, vardagshjältar och nytt bord!

Igår singlade de första snöflingorna ner från himlen hos oss. Det var under en väldigt kort stund och innan dom ens landat på marken försvann dom. Men ändå, snart är det vinter!

Härhemma har inget varit som det brukar de senaste veckorna. J är på kurs några veckor och jag har fått prova på ”ensamståendeföräldraskapet”. Vilka hjältar, att styra upp vardagen själv med två små är verkligen inte lätt. När dessutom sömnen strular så vill det till att man har någon att ringa när det krisar. Som tur var fick jag hjälp igår och kunde vila mig en stund och hämta lite kraft inför de sista dagarna. Men hur gör dom som inte har den hjälpen? Hur hinner man med sig själv? Hur får man tid och ork till träning?
Som sagt, vilka hjältar!

Idag är en ny dag, solen skiner och jag sitter och myser framför brasan, N är på dagis och O sover ute i vagnen.
Ser ni vårt nya vardagsrumsbord?
Jag älskar det! Grannarnas duktige son har fixat det snygga stålunderredet och sen har bästa Granit och form hjälpt mig med marmorskivan.

20130926-092529.jpg

20130926-092537.jpg
Snyggt va? Jag vet, det är en kopia av tex det här bordet, men om man gillar något så varför ändra på det? Mitt bord blev billigare men är lika snyggt så jag är supernöjd!
Nu återstår att se hur länge det får vara fint, har förstått att marmor är superkänsligt…

Ha en fin dag!
/A

Ps. Vår dator har gått sönder så därför blir det bara mobilbilder i mina inlägg, hoppas ni har överseende med det Ds.

6 thoughts on “Första snön, vardagshjältar och nytt bord!

  1. Bordet blev kanonfint!!Visst kan det vara bra med stöttning ibland,håller med om att ensamstående föräldrar verkligen inte har det lätt.//Kram M

    • Ja visst blev det😃
      Är som sagt, supernöjd!
      Ja, hjältar är vad dom är..
      Jag är helt knäckt efter den här veckan.. Men så gör ju sömnen sitt till förstås!
      Och utan dagarna hemma hos er och hjälpen av dig hade det aldrig gått!
      Kram
      /A

  2. Hej! Bordet blev ju jättesnyggt! Tror du att det är möjligt att få beställa ett? Skulle gärna vilja köpa ett likadant fast i 80×80 eller 90×90 🙂

    Med vänlig hälsning, Lotta

    • Hej Lotta!
      Kul att du gillar bordet:)
      Det gör jag med. Jag kan kolla upp det. Bor du i Östersund?
      Jag kan inte lova något eftersom det är grannens son som fixade underredet till mig, men det är säkert inte svårt om man kan smida, du kan ju alltid höra med någon smed/plåtslagare. Marmorskivan är det ju inga problem med dock, det är bara att måttbeställa från granit och form! Superbra service!
      Men hör av dig på mailen om du vill veta något mer.
      Kram
      /Alexandra

Kommentera

