Underbara Clara

Har idag haft en annorlunda eftermiddag på Clarion hotell i Östersund. Jag har varit på föreläsning med bloggdrottningen Clara Lidström som driver Sveriges 8:e största blogg och AnnaKarin Nyberg som är disputerad forskare. Båda med rötterna kring Umeåtrakten om jag förstod det hela rätt. Tack Farmor E som var med vår lilltjej under tiden.

Dom pratade om digitalt entreprenörskap, bloggar, sociala medier och allt som hör därtill. Det var väldigt intressant och jag blev väldigt peppad efteråt. Jag uppskattar vältaliga föreläsare som kan sin sak och även kan förmedla kunskapen och nå fram till sin publik. Något som dessa två kvinnor lyckades väldigt bra med. Tyvärr kunde inte Alex följa mig men jag har lovat att delge henne allt som jag snappade upp. Många bra konkreta tips till oss! Dessutom hade jag lite ”liverapportering” under tiden via sms som jag bombarderade henne med…

Efteråt tackade jag Clara för föreläsningen och gav henne vårt visitkort, hoppas hon kikar in och läser det här.

013

015

Studieförbundet bjöd på föreläsningen och dessutom lyxigt fika, tackar!

016

/C

 

One thought on “Underbara Clara

Kommentera

