Snasahögarna

Det finns en plats som ger mig lugn. En plats för vila och återhämtning. Tänk det är samma plats som jag grät när jag var ”tvungen” att åka till som tonåring. För det var ju sååå tråkigt och jag kunde inte förstå varför vi inte kunde ha en stuga i Åre istället….

Nu kan jag inte tänka mig en skönare plats. Det finns inget ställe som jag sover så bra på, förmodligen för det är så tyst. Även om det är många stugor i området så är lugnet påtagligt. Och jag älskar det! Varje gång jag är här tänker jag att vi borde komma hit oftare. Naturen är nära och påtaglig.

009

010

Snön låg vit på toppen av Storsnasen. Vi tog en skön promenad till Hanriis Cafè och åt våfflor och nybakade bullar, oslagbart!

Idag gjorde vi Åre höstmarknad och firade min sis i efterskott. Love you Emma, tack för god mat.

Och när vi kom hem hängde en fin påse på ytterdörren. Det händer ju inte varje dag direkt. Påsen innehöll två fina paket från Svenskt tenn. Full pott liksom. Avsändaren är dock okänd även om man jag har mina aningar. Men jag våga inte gissa, tänk om jag har fel?! Jag gissar också att ett paket är till mig och det andra till Alex? Eller?

013

017

Ge dig gärna till känna du okände välgörare…

/ ❤ Carin

2 thoughts on “Snasahögarna

  1. Men gud va jag saknar Snasahögarna denna årstid! Måste se till att ta mig upp den här årstiden nåt tag. Har bott i Storlien och Åre bra många år men är nu hemma i Hälsingland igen. Saknar fjäll nåt så grymt mycket ibland. Lyllos er liksom!
    /Katarina

Kommentera

