Välkommen oktober

En helt ny höstmånad att förfoga över, så väljer jag att se det. Ny dag nya möjligheter skrev en vän på fb igår och jag håller med. Idag skiner solen utanför fönstret och ger ett otroligt ljus här inne i huset.

Välkommen också till er som för första gången besöker vår blogg, hoppas att ni hittar något ni gillar och kanske kommer fler gånger. Lämna gärna ett avtryck i form av en kommentar, alltid lika uppskattat.

014

Jag passade på att klippa av en blomma från den stora hortensian som jag haft ute hela sommaren.  Den har ändrat färg från vitaste vit till den här fina höstfärgen. Är det förresten möjligt att på något sätt bevara eller spara hortensian till nästa år? Någon som vet? Känns tråkigt att bara kasta dom, jag har nämligen två.

010

011

Idag tänkte jag göra en utflykt till granit och form som Alex skrivit om tidigare här på bloggen. Jag har några projekt här hemma som jag tänkte att dom ska få hjälpa mig med.

Ha en fin 1:a oktober

/C

 Ps! Paketen från Svenskt tenn som jag skrev om häromdagen kom från en nöjd kund! Vi tackar och bockar ödmjukast.

 

3 thoughts on “Välkommen oktober

  1. ser fram emot att följa er blogg. Hortensian kan du plantera ut i trädgårdslandet,kan bli så att det inte blir samma färg som innan,har med Ph-värdet att göra. Kram

Kommentera

