Missa inte…

Om ni som mig gillar att inspireras av olika hus och inredningsstilar på Hemnet, bloggar och i inredningstidningar, så Missa inte Hustoppen på kanal 8 ikväll klockan 21.00. I programmet får vi följa med programledarna runt om i Sverige (mest södra) i jakten på det ”finaste” huset. En jury bestående av tre arkitekter bedömer husen och ger därefter poäng. Just den delen tycker jag inte är så intressant, MEN inspirationen är det verkligen inget fel på.
Förra måndagen sändes det första programmet för säsongen och då fick vi bland annat se ”kapellet” på Gotland. Jag känner igen det från något inredningsreportage, och det förtjänar uppmärksamhet!

20131006-223432.jpg
Insidan är så mysig och fin, precis som jag tänker mig ett sommarhus på Gotland.
Hustyperna har tidigare säsonger varit allt från Rosa slott, bältdjurformade hus, ombyggda skolor och tågstationer, till retrovillor och compact living i form av ett kubhus.

20131006-230230.jpg
Jag kommer att titta ikväll, om jag nu hunnit hem från kvällens backträning tills dess. Annars går det alltid att titta på 8:ans play.

20131006-225349.jpg
För övrigt passar jag på att gratulera både min lillebror och hans familj samt våra goda vänner R & A till sina husköp.
Spännande, jag är SÅ glad för er skull!

/A

(Bilderna är lånade från kanal 8:s hemsida.)

4 thoughts on “Missa inte…

  1. Jag brukar fastna bland husen på Gotland på Hemnet, det finns så många roliga kalkstenshus och stora fina gårdar. Och alla har en ruin och stenmur ute i trädgården. Men även om jag verkligen älskar Gotland så vore det nog för bökigt att bo på en ö.

    • Jag med! Drömmer om stenmurar, Kalksten, vit puts, fårskinnsfällar och utekök och utedusch( precis som i huset på Gotland i dagens avsnitt😉)

      Sedan tror jag att jag skulle sakna vintern alldeles för mycket. Hellre längdskidor än vattenskidor. Men ett besök måste det bli, jag har ju faktiskt ALDRIG ens varit på Öjn..

      Sov gott! /A

      Skickat från min iPhone

Kommentera

