Jordglobsjakt och loppisfynd för en femma

Igår var jag en sväng på stan, skulle kolla på mörkläggningsgardin till O’s rum (det börjar sakteligen närma sig piffning därinne..)
Hade även ett ärende på en av stans loppisar, är nämligen på jakt efter en jordglob i retrostil till O’s rum. Gärna en med teakfot och belysning. Frågade gubben bakom disken men tyvärr fanns det inte någon för tillfället, varken i butiken eller på något lager. På Blocket har jag hittat flera fina, men tyvärr är alla annonser i södra Sverige, och det känns lite vanskligt att skicka med posten.
Så, om det är någon vänlig bloggläsare som har en jordglob över så är jag en ivrig spekulant!
Kolla länken ovan så ser ni vilken typ av glob jag är ute efter.

Hur som helst tog jag en runda på loppisen och fann den här lilla marmorljuslyktan. Har kikat på sådana förut fast då har marmoreringen varit så ful, den här var perfekt! För en femma var den min. Det kallar jag fynd! Måste nog se till att besöka loppisar lite oftare.

20131009-134651.jpg
Och ja, jag har nog fallit för marmor också..

Redan onsdag, snart helg igen!
Kram på er!

❤/A

Kommentera

