Vilken höst

Oktober verkar följa septembers spår och vi har haft många varma och soliga dagar. Jag passar på att vara ute så mycket som möjligt och när stora sonen är på förskolan vill jag ut och gå. Ju längre desto bättre. Det blir liksom tre i ett då. Lilltjejen sover, hundarna rastas och jag får också motion.

Häromdagen gjorde jag ett ryck ute vid entrén. Mina hortensior har blommat härligt och länge men nu var det dags att byta. Med tipset jag fick här på bloggen av en läsare har jag nu planterat dom ute i jorden och håller tummarna att dom överlever till nästa år. Det vore roligt! Jag har planterat dom i en överbliven jordhög här på gården eftersom mina rabatter är obefintliga…  Om någon granne undrar så har vi alltså inte haft någon begravning här även om det ser ut så med alla blommor längst upp på jordhögen.

008

010

Och garaget är sedan länge färdigmålat, jag minns att jag lovade att visa det. Tycker att det blev väldig  snyggt och prydligt. På garaget blommar penséerna fortfarande och jag har inte hjärta att ta bort dom. Dom har blommat från maj till nu, mitten av oktober! Det kallas jag mycket blommor för pengarna.

029

012

Nu ska jag försöka vila lite.

/C

2 thoughts on “Vilken höst

  1. Längtar tillbaka till föräldraledigheten när jag läser ditt inlägg. Jag älskade att få njuta så mycket av alla årstiderna. Det gör jag nu också, men kan inte utnyttja det på samma sätt. Så fint med lite höstljung. Kram från Sandra

    • Ja vi har det ju verkligen lyxigt i Sverige med föräldraförsäkringen. Men det är ju inte direkt samma sak som förra gången med första barnet, men jag njuter ändå såklart! Man vill så mycket och då gäller det att prioritera. Just nu prioriterar jag frisk luft
      Kram C

Kommentera

