Kuddar och Filmtajm

GOD MORGON!

20131016-084324.jpg
Igår hyrde J några filmer, och efter att barnen somnat såg vi en av filmerna- The great Gatsby.
Jag har helt missat att läsa om filmen så jag hade nog ”bara” förväntat mig en lugn, romantisk kostymfilm i slottsmiljö. Punkt.
Men det här är en överdådig, intensiv, blingbling film. Något luddig och lite ytlig historia emellanåt men en annorlunda och cool film med musik av bland andra Jay-Z.
Och Leonardo DiCaprio är grym som Gatsby.
Filmen är helt klart sevärd! Har ni sett den, vad tycker ni? Skall tillägga att jag inte läst boken.

20131016-084704.jpg
Lite nya kuddar har fått flytta in i soffan, jag gör allt för att dölja den. Drömmer verkligen om att köpa en ny men förutom att vi inte har råd just nu så sölas och spills det ju en hel del i soffan med två småbarn (och vuxna som gärna fikar i den) så den får duga så länge, med kuddar och plädar går det ju att förändra och göra den lite finare.

20131016-085507.jpg

20131016-090018.jpg
Vi kör nog soffläge och film ikväll också, då blir det Jakten med Mads Mikkelsen.
Gillar danska filmer, det här kommer nog att vara en helt annan typ av film än gårdagens.
Har ni några filmtips? Dela gärna med er! Det är ju verkligen säsong för film och soffmys.

20131016-084559.jpg
Nu blir det en stor kopp kaffe innan morgonpromenaden sedan får vi se vad vi ska hitta på den här onsdagen, egentligen borde jag ta tag i att rensa förråden eftersom jag och en kompis ska vara med på en stor loppis om några helger.

Förresten, ni som kikar in här, vad vill ni läsa om och vilka är ni? Lämna gärna en liten hälsning till oss.

Kram
❤/A

13 thoughts on “Kuddar och Filmtajm

  1. Hej fina A!
    Jakten är en grymt bra film. Tänk vad en liten lögn kan göra med människor……..
    Var har du köpt zebrakudden ? Snygg !
    Kramar från ett höstvackert Ulricehamn.

    • Å, då ser vi fram emot en mysig filmkväll, ska bara ut och springa först.. Lite gruvsamt allra helst då termometern knappt orkar sig över 0 grader. Men med belöning i form av en varm go dusch och film sen så ska det nog gå bra.

      Kudden är från HM, så skynda fynda!
      Tänker på er, skickar en bunt med kramar till er båda!
      /A

    • Hej Veronica!
      Välkommen, Va kul att du hittat hit till oss😃
      Och stort tack för att du lämnade en hälsning, det gör oss så glada.
      Vi lovar att lägga mest fokus på inredning, men ibland dyker vardagen upp också😉

      Må gott därnere på västkusten!

      Kram
      /A

  2. Jag läser gärna om allt möjligt men fokus på inredning. Ni har så fin stil!! Ge gärna köptips på shopping på nätet!
    Var är den vit/svarta kudden ifrån? Tack för er härliga blogg som lyser upp i vardagen!

    • Hej Elin!
      Den är från Hm, Passade på när jag hade en rabattkod, för den var rätt dyr för att vara Hm.
      Vi använder ju den varje dag, flera gånger om dagen. Så lite luddig har den blivit men ändå inte så det stör.
      Har även tvättat den några gånger eftersom minstingen i huset kräkts ner den några gånger!
      Och för kännedom, så är den rätt så ”tung”, har en kompis som skickade tillbaka den eftersom hon tyckte den blev för tung. Jag gillar dock det, helst nu när det börjar va lite kyligt!
      Hör bara av dig om det är något mer du undrar över.

      /A

  3. Jag har sett Gatsby, har nog ungefär exakt samma känsla som du angående den. Och Leo!

    Hur var Jakten? Jag började se den för några veckor sedan men kom fram till att det inte var en bra film att se en dålig dag :S slutade efter att han blev avstängd från skolan.

    Apropå danska filmer- har du sett Efter bröllopet? Sevärd!

    (Och jag heter Therese, bor i Göteborg och vill läsa mer om…budgetfynd:)

    Puss och kram till er båda

    • Haha, välkommen hit Therese!
      Tjejen som vi har att tacka för att bloggen finns, visst gjorde du ett bra jobb😉
      Japp, budgetfynd är bra! För ett tag sedan tipsade Carin om Snygga doftljus från indiska. Till veckan ska jag spana in en matta på Jysk. Rusta har för övrigt en väldigt fin matta som jag också är sugen på, synd bara att vi har ett sånt litet hus. Håll utkik efter mer budgetfynd!

      Jakten var ingen feelgood film. Tårarna var många och frustrationen stor!
      Väldigt tänkvärd, än om jag hoppas att rutinerna ser lite annorlunda ut i verkligheten.
      Filmen väckte dock många frågor och jag kunde inte låta bli att undra hur man själv skulle handskas med en liknande situation- otäckt!
      Efter bröllopet, säger du- ja den vill jag se! Har kommit in i ett filmmood så det gäller att passa på.

      Stor kram till dig! C hälsar nog oxå😃
      ❤/A

      • Ja, Mads Mikkelsen är med i den också:) och Rolf Lassgård. Ja, Indiska-lyktorna såg jag. Superfina! Jag måste säga att jag tycker Rusta är rätt roligt, man kan hitta snygga grejer där ibland. Mina speglar är därifrån:)

        Ni är skitduktiga och jag är stolt över er! Ni har verkligen fin stämning på bloggen och användbara tips:)

        Jag vill ha ett inlägg där ni listar era fem favorit-nätshoppingsidor på nätet också. 😘

      • Tack snälla, vi blir rörda till tårar☺
        Och som sagt, vi är dig evigt tacksamma för pepp och all teknisk hjälp! Vi gillar verkligen loggan som du designat till oss oxå. Den känns ”oss”.

        Vi ska se till att fixa tips på shoppingsajter, enda problemet blir kanske att begränsa dem till fem😉

        Ha de gött därnere så hörs vi!
        Kram kram
        /A

    • Therese! Dig har vi att tacka gör mycket 🙂
      Jag kollade in mattan som Alex pratar om häromdagen, BIRK naturfärgad mjuk och härlig! På Jysk! Själv köpte jag en svart ”tolixkopia” (pall) som du ser i mitt förra inlägg för en spottstyver av vad originalet kostar. Jag tycker både jysk och Rusta kan överraska ibland! Och åhlens ska vi inte heller glömma. Lovar att tipsa budget framöver, det och reor och rabatter är ju min specialgren 😉
      Stor varm kram
      /C

Kommentera

