Fredag och lutande lampa

Helg igen!
Oj, vad veckorna går fort.

I somras köpte jag den här lampfoten från Åhléns. Jag tycker verkligen om den MEN den är nog mer sne än vad lutande tornet i Pisa är. Har prövat att med handkraft böja till den men det har inte funkat, är dessutom rädd för att ha sönder något.
Tyvärr är lampan slut i butiken. Kanske inget stort problem egentligen, antingen får jag väl acceptera lampan med dess fel och brister eller göra något åt saken. Som med så mycket annat här i livet.

20131017-154036.jpg
Jag har som ni ser ingen skärm på lampan, utan jag köpte till en glödlampa, Diamond light från Artilleriet sedan har jag satt på en dimmerkontakt annars lyser den alldeles för starkt.

20131017-152815.jpg
Det blir ju mörkt snabbt på kvällarna nu så de gäller att tända lite mysbelysning. Tänk på att rätt sorts belysning kan göra stor skillnad i ett rum och dessutom påverka humöret.

”-Om det känns mörkt, tänd ett ljus”

Med ett litet snöhjärta önskar jag er en trevlig helg, se till att mysa ordentligt med massa tända ljus!

20131018-182954.jpg

/A

2 thoughts on “Fredag och lutande lampa

  1. Hej! Även jag har köpt den snygga diamant glödlampan, har bara ett problem, vi har inga lampknappar så man kan dimmra ner ljuset i vår lägenhet. Jag hittade ditt inlägg och såg att du skrev att du köpt till en dimmer, får jag fråga vart du hittade den? Har hittat dimmrar som man sätter i eluttaget men det är för 20 w och mer och denna är ju på 18w. Ha en fin kväll! Hälsningar Frida

    • Hej Frida!
      Vi har en sådan dimmer som man sätter i vägguttaget och sedan sätter lampans uttag i härhemma. Jag hittade en i vår ”verkstad” så jag stoppade bara in den..Ska jag vara ärlig så tittade jag aldrig på vad det stod för watt på den. Försökte kolla nu men hittar inget på själva kontakten. Tror den kommer från Clas Olssons eller liknande och det kan mycket väl vara så att den egentligen inte passar men som tur är har då inte lampan gått sönder:/
      Så de verkar ju funka:)
      Hoppas du hittar något som funkar, för den lyser ju lite väl starkt annars. Men snygg är den;)
      /A

Kommentera

