Att gå på känsla och så lite julkänsla..

Jag håller verkligen med Carin om att inreda med känsla och att prova sig fram. Varför inte möblera om denna söndag, testa något nytt, gå på er känsla.

Vi har inte direkt ett hus som man kan möblera på många sätt men precis som Carin så flyttar jag saker hit och dit på våra hyllor och småbord, för där kan man alltid ”möblera om”.
I vårt vardagsrum har jag två små bord (ni har nog sett dem förut) som är perfekt att piffa efter smak, tycke och säsong. Idag ser ett av dem ut så här.

20131020-104315.jpg

20131020-104328.jpg
Förresten, längtar ni till jul? Igår när det var vitt på marken, ljusen och brasan brann fick jag en enorm jullängtan och började fundera på årets jultema. Flera år i rad har mitt julpynt bara bestått av några julstjärnor, någon enstaka adventsstake och ett par ljuslyktor samt lite julpynt från naturen. Alltså inget rött överhuvudtaget. Jag gillar verkligen att ta in pynt från naturen, det är enkelt och billigt.
Lärkgrenarna har ju varit enormt populära ett par år.

20131020-110229.jpg

20131020-111043.jpg

Trästjärnorna som jag tror TineK var först ut med är väldigt enkla att göra, ett par rätt så raka grenar, lim eller snöre, fäst ihop två trekanter sedan är det klart!
Jag tror jag fortsätter på samma linje, grått, vitt och svart med lite natur- i år ska jag testa att göra dom här trägranarna. Dessutom blir det nog några gulddetaljer i år.

Solen skiner och det blir en härlig söndag, ikväll vankas det söndagsstek i fina födelsedagsgrytan. Vad ska ni göra idag?

20131020-103543.jpg

Kram på er!

/A

2 thoughts on “Att gå på känsla och så lite julkänsla..

Kommentera

