Sitting area

Jag har haft en utmaning med att möblera vårt vardagsrum. Vi har ju en helt öppen planlösning på nedervåningen förutom en toalett och tvättstuga. Det som lätt händer då är att man möblerar efter väggarna och så blir det en stor ”död” yta i mitten som man inte gör någoting med. Så blev det även för oss. Det har vi nu ändrat på och just nu testar vi en ny variant av möblering. Här ser ni vår ”sitting area”, här kan vi umgås UTAN tv. Väldigt skönt att bara njuta av utsikten eller läsa en tidning. Vill man se på tv, behöver man ingen utsikt, så resonerar jag.

020

009

014

Jag visar den ”andra delen” av vardagsrummet en annan dag. Dit har jag beställt ett nytt bord. Det kallar jag ett budgetfynd! Och så snackas det om en ny tv. Jag hoppas att den i så fall blir vit, det är min enda åsikt om det…

Jag passar även på att bjuda på ett värmande middagstips. En fisksoppa med smak av heaven, ja så god var den faktiskt!

FISKSOPPA

Du behöver:

Lax i tärningar. Finns färdigt i frysdisken på påse på ica.

Kräftstjärtar i lag på burk

Musslor i lag på bruk

Skalade räkor

(Välj alla eller bara några av ovanstående fisk och skaldjur, ta vad du har)

1 liten purjolök

2 tärningar fiskbuljong

2 msk curry

3 dl grädde

3 dl vatten

1 dl vitt vin/ eller vatten

1 förpackning krossade tomater

35 g fryst dill

Strimla purjo och fräs i smör ihop med vinet(vatten) och curryn.

Häll i tomater, buljong, grädde och vatten.

Låt sjuda i ca 20-30 min.

Lägg i laxen och sjud i ca 10 min, inte koka.

I med dillen.

Sist av allt, i med kräftor, räkor och musslor. Servera direkt!

OSTKEX

Du behöver:

Riven ost av valfri sort gärna någon smakrik typ parmesan eller västerbottenost.

Lägg små ”högar” av osten på en plåt med bakplåtspapper på. Grädda i ugnen ca 10 min på 225 grader tills kexen får en ljus gyllene färg. Akta så att du inte bränner, det går fort på slutet!

009

Hoppas det smakar!

Nu tar vi sats mot en ny vecka, ha en härlig måndag. Själv ska jag äta frukost med Alex, bara en sån sak.

/C

6 thoughts on “Sitting area

Kommentera

