Coffee Table books

Jag vet faktiskt inte om det finns något bra ord för Coffee Table books på svenska. Men det är helt enkelt snygga bilderblädderböcker, gärna i stort hårt format som ska ligga framme för beskådan, även om det kanske mest blir en inredningsdetalj.
Jag har, som många andra den omåttligt populära konstsamlingen Walderstens 365. Förutom att den innehåller coola bilder, har den en väldigt fin bokrygg och är tacksam att styla och göra stilleben med.

20131028-085140.jpg
För något år sedan köpte jag Dag Hammarskjölds fjällvärld och den gillar jag. Härliga bilder från den svenska fjällvärlden!

20131028-090306.jpg
Många av de snygga böckerna handlar om mode men tyvärr känns det inte riktigt som min grej, jag är inte direkt något modelejon. Dock ser den här och den här väldigt fina ut.

Det är både personligt och snyggt att göra sina egna fotoböcker, dessutom är det mycket roligare att bläddra i en riktig bok än att kolla på bilder på datorn. Jag har ännu inte tagit mig för att fixa en, någon som har tips på bästa fotoboksstället?

Många kokböcker är små konstverk i sig och jag kan erkänna att jag köpt några av mina just för att dem är så snygga.

20131028-091817.jpg
En dröm är att förvara alla fina böcker i en platsbyggd bokhylla som den här, men det kräver sitt hus.

20131028-101136.jpg
Bild från Sköna Hem och Denise Rudbergs otroligt snygga hem.

Böcker ger verkligen värme och liv åt ett hem. Så använd era böcker, låt dem vara en del av inredningen.

Nu kör vi måndag och höstlovsvecka!

/A

6 thoughts on “Coffee Table books

  1. Coffee Table Books kan man aldrig få för många av! Samma sak gäller snygga kokböcker även om jag oftast lagar mat utan recept. När jag väl flyttar till hus ska ett rum få bli ett litet bibliotek 🙂 Ha ett skönt höstlov. Kram

    • Näe, man kan aldrig få för mycket av det goda😃
      Ja tänk att ha ett eget bibliotek, vilken dröm och desto större anledning att shoppa upp sig på snygga böcker så man kan fylla sitt bibliotek en vacker dag😉

      Ha en fin vecka du med!
      Kram
      /A

  2. Hej!
    Du skulle inte vara intresserad av att sälja Dag Hammarskjölds fjällvärld? 🙂
    Är på jakt efter boken men den är ooomöjlig att få tag på.
    Kan tänka mig att lägga ett bud på 800kr.
    Tacksam för svar 🙂

Kommentera

