Listiga tavellister

Mitt inne i höstlovet som jag och sonen hittills spenderat på ridskolan. Han har varit på ”knatteridläger” och haft skoj. Han har lärt sig massor på bara två dagar, häftigt att se. En av sakerna som jag tycker är så bra med ridning är att barnen lär sig ta ansvar. Inte bara för sig själv utan för ett stort och maffigt djur! Idag var det ”rida lätt” som bla stod på programmet. Han var så söt när han räknade takten högt  i traven och sa till sig själv ”sitt, stå, sitt, stå. Snart så ”sitter” det nog! Inga foton därifrån tyvärr, det var fullt ös hela tiden.

Och apropå foton. Vad gör man av alla? Det är frågan vi ställt oss själva många gånger sedan vi flyttat hit. I en stor hög har våra inramade bilder legat i över 2,5 år. Suck. Men rätt som det var kom jag på det. Och i fredags köpte jag två långa tavellister på Rusta och U fick skruva upp dom i trappen.  En tavla som hängt där fick flytta på sig. Tavellister är ju inte på något sätt ”nytt” men jag gillar lösningen att inte behöva göra så många hål i väggen och kunna ändra om och flytta saker utan besvär. Dessutom tror jag på idén att samla och ”hålla ihop” inredningen för att det inte ska bli för rörigt.

506

Älskar rymden i tappen som ger ett luftigt och fritt intryck.

505

502

Ibland får man låta saker och ting ta tid när det gäller att inreda. Återigen vill jag känna att jag hittat den rätta känslan innan jag är helt nöjd. Efter att dryftat placeringen av listerna med Alex var vi överens om att det här var den bästa platsen.

En som är riktigt duktig på att fota är min syster Emma. Där har jag mycket att lära och hon ger mycket inspiration. Se själva!

Ha en skön kväll!
/C

One thought on “Listiga tavellister

  1. Oj, förr hade jag jättemycket foton framme. Idag har jag inget alls. Inte ett enda foto. Hm… är det för att foton är så lättillgängliga på nätet kanske…och i mobilen… och datorn….

Kommentera

