Andra halvan

Igår hämtade jag bordet som jag skrev om här och U var så snäll och skruvade ihop det. Än så länge har jag inte hunnit ”piffa” så mycket men jag tror nog att det blir bra. Letade fram en bortglömd matta som får ligga där under tills vidare.

Sonen hade kusinen på”sleepover” för första gången, så det var film och popcorn som gällde igår kväll. Och så vara vaken lite extra länge såklart. Det var dom två femåringarna som fick ”inviga” bordet, fast det brydde dom sig nog inte så mycket om…

013

Idag sitter jag här och latar mig och läser nyaste Plaza medan lilltjejen sover. Lyx. Vi får väl se hur länge det varar.

014

012

017

Idag tänkte jag laga någon maträtt som ska innehålla älgfärs. Har fått några paket av mina kära föräldrar men jag vill inte ”slösa” bort dom på vanlig köttfärssås. Har du något gott recept att tipsa om? Skriv gärna en kommentar, det vore väldigt uppskattat!

/C

4 thoughts on “Andra halvan

  1. Vilket vackert hem ni har. Bordet med mattan binder verkligen ihop och blir till en vacker enhet att koppla av i. 🙂 Älgfärs,så gott. Min man brukar laga älgfärsbiffar med fetaost bitar i, till det en kantarellsås och klyftpotatis. Jätte gott!! Potatisen kryddar han med rosmarin för att sedan råsteka dom. Älgfärsen brukar han blanda så här: äggula,finhackad gul lök som steks lätt, lite hackad kapris,paprikapulver,lite curry, salt,peppar,smulad fetaost och ströbröd som har fått stå o svälla i lite grädde. Såsen: fräs kantareller med finhackad lök,salt,peppar och låt puttra i grädde. Servera med en krispig sallad och ett mustigt rödvin. Lycka till och ha en skön kväll

Kommentera

