Det börjar närma sig..

God morgon fredag

Jag hör till dem som älskar julen och jag brukar börja julpyntandet tidigt. Min goda vän I startar piffandet redan i början på November och det är alltid lika mysigt att komma hem till henne.
Än om jag inte är lika tidig så tycker jag att det är trist att bara julpynta 3-4 veckor innan, för så fort julen är slut vill man ju ut med allt. Så därför tänker jag börja till veckan, det är faktiskt bara två veckor till första advent och då vill jag bara njuta.
Jag har redan smygstartat med en amaryllis.

image

Nu är det inte så att jag pyntar med tomtar, troll, röda gardiner och dukar. Nej, till J’s förtret blir det väldigt lite rött hos oss ( i år igen.) Men en och annan röd blomma kan det nog bli.
Förutom adventsstjärnorna som jag älskar är det just blommorna som är mitt favoritjulpynt.

image

I år kommer jag satsa på att ha en liten rumsgran ståendes på något bord. Dom är verkligen fina ( och barrar inte?)
och nyfikna barnhänder kommer inte åt den.

image

(Bild lånad av Stilsäkra Weronica)

I övrigt är planen vitt, grått och guld/mässing.

image

De här söta ljuslyktorna från TineK är redan beställda annars blir det nog inte så mycket nytt. Min shoppingbegär är fortfarande mättat efter loppisen.

image

Ikväll blir det fredagsmys med film, glögg och tillbehör, någon som hunnit smaka årets Blossa? Dalecarlia.

image

Gillar verkligen tidigare års svart, vita  flaskor men man kanske ska slå till på något rött, i form av en glöggflaska. Det känns lagom rött..

Ha en riktigt fin Fredag!

♥/A

Uppdatering: Det blir inte film ikväll, det blir fotboll- HEJA SVERIGE!

2 thoughts on “Det börjar närma sig..

Kommentera

