Perfekta planlösningen

God morgon!

Igår när solen sken passade jag på att ta några kort härhemmma. Det är ju så mörkt annars.

Vårt hus är ursprungligen en gammal sommarstuga.
Huset är i ett plan och är utbyggt åt två håll. I gamla delen har vi (förutom en obefintlig hall) kök, matplats, vardagsrum och ett litet extrarum/kontor.

image

Matplatsen är tyvärr alldeles för liten. Vi kan knappt bjuda hem några gäster. I mitt nästa hus drömmer jag om ett stort härligt matbord med plats för hela släkten!

För några år sedan öppnade vi upp mellan matplats och vardagsrum och då fick vi in lite mer ljus i vårt annars ganska mörka hus.
Kvar blev dock pelaren som ni ser på bilden.

image

Jag gillar öppna planlösningar, tycker det blir ljusare och trevligare att umgås.
Samtidigt tycker jag att rum i fil verkar vara en perfekt lösning och kanske mer praktiskt. Det finns kontakt mellan rummen men man kan ändå stänga ute ljud. Den planlösning är nog att föredra när man har tonårsbarn tänker jag. Alternativt att ha en övervåning.

Vilken planlösning föredrar ni? Vore intressant att höra era åsikter och  erfarenheter.

Nu ska jag ta  fram jullådorna och kolla om adventsstakar och stjärnor funkar. Håll tummarna!

★/A

2 thoughts on “Perfekta planlösningen

    • Tack tack, vi trivs men ibland önskar man sig större, bättre, finare hus. Men försöker tänka på det man har..
      Va spännade med ert nya hus! Ska bli skoj att följa er på resan:)

      Kram
      /A

Kommentera

